FamvdBerggoesUSA.reismee.nl

Yosemite

Uit monolake vertrokken naar Yosemite.

We hadden nog 90 mijl te gaan.

Yosemite is echt een heel groot park en de weg er naartoe is de eerste weg die ik een beetje eng vond.

Echt over een berg , langs afgronden en brokken steen die naar beneden rollen.

Ook echt helemaal niks te bekennen om je heen zelfs geen mac donald.

Ook toen we in het park waren kwam er geen eind aan de weg.

Wel ontzettend mooi dus regelmatig gestopt om even foto's te maken en te filmen.

Maar we zijn natuurlijk op zoek naar de watervallen.

Met de camper is het niet handig dus we hebben 'm geparkeerd en verder gegaan met de busjes , uitgestap bij de waterval deze was niet zo heel groot en schijnt zelfs over een paar dagen helemaal uitgedroogd te zijn.

Uiteraaard was ie harstikke mooi, mick Damian en Marisa zijn naar de waterval geklommen (daar begonnen ik en Cindy niet aan) en hebben daar gezwommen.

Dit was een aardig tripje dus was de dag al aardig aan zijn eind. De camping die ik gereserveerd had bleek nog 50 mijl rijden te zijn dus niet echt dichtbij.

Het is dat we Tom tom hebben want de camping is echt weer in the middle of nowhere!

Ook viel er niks te eten dus na de camping gevonden te hebben zijn we naar het stadje groveland gereden en wat gegeten bij de pizzeria, heel leuk stadje.

Yosemite staat eigenlijkmorgen weer op de planning maar om weer een uur terug te rijden door de bergen hebben we niet echt zin in.

Ook is dit het 5e national park en hebben we ze wel een beetje gezien.

We hebben hout gekocht dus gezellig een potje gekaart met een kampvuurtje erbij!!