FamvdBerggoesUSA.reismee.nl

Bryce/Zion

Vanmorgen vroeg opgestaan om naar Zion te vertrekken.

Omdat we Damian en Marisa lieten slapen ging dat vrij vlotjes.We krijgen steeds meer handigheid, kastjes goed dicht, slide out in, magentron schaal eruit!!!En rijden maar!

Het was maar 89 mijl dus we waren er vrij snel , we wilden nog even boodschappen doen maar voor we het wisten zaten we al in het national park.

best apart om echt in het park te staan, als je bij je camper zit zie je zo de canyon.

Maar er was geen water aansluiting alleen electriciteit.

De eekhoorns zwermen echt om je heen en springen bijna bij je op tafel als je zit te eten.Dat hoeft nou ook weer niet.

Ook hier werkt het systeem met de gratis busjes heel goed. Bij aanvang van onze eerste route zagen we een soort manege aangezien we marisa nog steeds beloofd hadden dat ze mocht paardrijden hebben we een paardrijrit door Zion geboekt per paard voor ALLEMAAL!!!

Nou ja paard ik kreeg natuurlijk weer een ezel maar dat mocht de 'pret'niet drukken.

We gingen echt de berg op door het water en liepen langs heerlijke afgronden.

Ik scheet peentjes maar vond het ook heel leuk! Pretty boy (mijn ezel) liep heel voorzichtig en met sturen stopte ik maarwant hij wist veel betr dan ik waar die moest lopen.

Marisa vond het geweldig!

vooral toen we de rivier over staken en de cowboys ter begeleiding om ons heen reden leek het alsof we in een western film beland waren.

George (mick zijn paard)deed op de terugweg door het water een misstapje en ging helemaal kopje onder en mick pakte het zo goed op dat ie John Wayne werd genoemd!!

Daarna de rit met de busjes afgemaakt en aan het eind van de dag hadden we echt een hele leuke wandel route waar we echt door zo'n snel stromende rivier naar overkant konden!

Echt net als in de film.

Deze dag waren we echt vies geworden en uitgerekend nu een primitieve camping dus niet douchen.

Op de terugweg naar de camping hebben we nog 2 amerikaanse oude mensjes geholpen die verdwaald waren op de camping 9dit is niet zo gek want je ziet echt helemaal niets in het donker).

Ze vonden ons zo lief (zijn we ook ook natuurlijk) dat we ons adres in Louisiana voor volgend jaar al in ons zak hebben.

kortom perfecte dag en Zion was misschien wel weer mooier en leuker dan Bryce!!

Morgenochtend vroeg op rit van 200 mijl naar Vegas!!!!